Vliegen met een dreumes

4 november 2019 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

4-11-2019

Na een chaotische drukke week a la ons nog de laatste koffers ingepakt de avond voor vertrek. Ik troost me met de gedachte dat daar ook winkels zijn en geniet nog even om thuis te zijn.

Met een gezonde spanning vertrekken we heel vroeg in de ochtend naar het vliegveld. Ik kom erachter dat het enige wat je nodig hebt om 10 uur fijn met een dreumes te vliegen is een lieve schoonvader en handbagage vol met speelgoed. De rest van de entertainment wordt verzorgd in het vliegtuig. En zo zorgde wij ook weer op ons beurt voor wat entertainment. Mensen keken verwachtingensvol naar onze koffers, nadat het eerste item een volledige garage bleek te zijn met alle toeters en bellen. Binnen no time was onze plek veranderd in een waar speelparadijs. Met als hoogtepunt de bakjes met vieze toetjes die door het gangpad vlogen, omdat Abe met een soepele koprol het tafeltje omhoog lanceerde. Met lief lachen en schouderophalend richting je dreumes wijzen kom je best ver. Tot mijn verbazing vonden de meeste mensen het zelfs leuk en kon Abe lekker door het gangpad heen rennen, terwijl de medepassagiers kiekeboe speelden. De laatste uurtjes aftellen en toen waren we eindelijk weer bij Wietse. Ondanks de moeheid was Abe ook erg blij. Nog een klein hapje kunnen eten en snel het bed in.